Identyfikator to podstawa w każdej firmie, niezależnie od posiadanej w niej funkcji. Jednak dużo osób stanęło również po drugiej stronie barykady – miało za zadanie stworzyć identyfikator. Wydawałoby się, że to bardzo łatwy proces, ale można w nim popełnić dużo niewielkich błędów
, które potem mają duże konsekwencje. Jak ich uniknąć i na co zwracać uwagę? Przyjrzyjmy się temu.Identyfikator – kluczem przejrzystość
Często można zagubić się w możliwościach kolorystycznych i technicznych. Nie można jednak zapominać, że identyfikator ma być przede wszystkim czytelny. Powinna zostać zastosowana czytelny rodzaj, jak i wielkość czcionki, którą można przeczytać nawet z dużej odległości. Najlepszym rozwiązaniem są tutaj czcionki bezszyfrowe (Sans). Jeśli jest to możliwe, należy rozbić imię i nazwisko na dwa akapity – pozwoli to na zwiększenie czcionki nawet do 20 pkt. Jeśli występują jeszcze inne informacje, powinny one być mniejsze i w odpowiednim odstępie od imienia i nazwiska.
Wygląd identyfikatora
To, że przejrzystość jest najważniejsza, nie znaczy wcale, że wygląd nie ma znaczenia. Najważniejsza jest tutaj kolorystyka, która będzie odpowiadała myśli przewodniej firmy. Warto na identyfikatorze zamieścić również logo firmy. Trzeba jednak pamiętać, że gdy graficzna część identyfikatora przyciąga wzrok bardziej
, niż imię i nazwisko posiadacza, popełniono błąd. Dopasowanie kolorystyczne jest ważne, jednak nigdy nie powinno wpływać na łatwość uzyskania informacji.